• lízání smetany (“smetánkové ceny” - skimm - the - cream pricing) - vysoké úvodní ceny výrobku při zavedení
- u velmi náročných, vysoce nápadných, odlišných a technicky složitých výrobků, které
jsou novinkami a zákazník si nedovede udělat představu o jejich skutečné hodnotě
(svého času např. TV, satelitní antény, kosmetické krémy s liposomy ...),
zároveň pronikavá propagace (možnost snížení cen v případě neočekávaného zájmu
o výrobek, vysoká cena udržuje stálou poptávku x vytížení výrobní kapacity)
hlavní je módnost a hledisko společenské prestiže, ne cena
- vysoká cena přinese zvýšení zisku, vymezuje trh - obyvatelé s vyššími důchody a kupní
silou (později může snížit cenu a proniknout na trhy s nižším důchodem)
volba jedné z těchto taktik podle druhu výrobku a postavení konkurence na trhu
Žádné komentáře:
Okomentovat