3. Informace o trhu a o zákaznících se shromažďují rychle, ale selektivně. Používají se, když se má přijmout určité rozhodnutí. Méně úspěšné firmy shromažďují stejný objem informací marketingového charakteru, ale nepoužívají je. 4. Nejvyšší vedoucí firmy jsou zákazníkům k dispozici. 5. Jakosti výrobků a služeb a péči o zákazníky se přikládají nejvyšší priorita. 6. Firma projevuje připravenost brát si problémy zákazníků za své. 7. V úspěšných firmách se vytváří silná podniková kultura zdůrazňující jednotu firmy a společné zaujetí zaměstnanců firmy pro její úspěch. 8. Vytváří se těsné partnerství s dodavateli a distributory. 9. Klíčoví vedoucí firmy často cestují za zákazníky, aby s nimi udrželi kontakt. 10. Úspěšné firmy se soustřeďují na vývoj trhů a na plnění tržních požadavků a teprve potom se pouštějí do vývoje nových výrobků.
92. Vysvětlete úkoly a význam cenové politiky podniku.
Cena patří k nevýznamnějším faktorům ovlivňujícím, podíl podniku na trhu a jeho ziskovost. Podnik usiluje o to, aby si u zákazníků vybudoval preference pro svoje výrobky, a tak si zvětšil prostor pro cenovou politiku. Cenová politika podniku obsahuje rozhodnutí podniku vztahující se k tvorbě a prosazení jeho cenových požadavků. Jsou to: a) tvorba cen nových výrobků, b) cenové změny vyvolané konkurencí nebo vlastním podnikem, c) zajištění vhodných cenových relací v rámci jedné typové výrobkové řady , když jsou tyto výrobky z hlediska cen a nebo nákladů na sobě závislé.
Žádné komentáře:
Okomentovat