Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Odvození nabídkové křivky:

Zisk nebo ztráta firmy na dokonale konkurenčním trhu může být pouze krátkodobým jevem. Zisk
může být vyvolán:
• výrobce snížil náklady – AC < AR
• jednorázový vzestup tržní ceny
Ztráta může být vyvolána – poklesem tržní ceny, kdy AC > AR. Výrobce bude krátkodobě minimalizovat ztrátu, pokud pro tržní cenu platí, že P > AVC.
Z dlouhodobého hlediska musí mít výrobce uhrazeny náklady. Musí platit P = AC.


Reakce firmy na změnu tržní ceny:
Cenový vzestup nebo pokles vychýlí firmu z rovnovážné pozice. Vyjdeme-li z daného rozměru nabídky (S), pak změna ceny na trhu je projevem změny poptávky. Jestliže se koupěschopná poptávka snižuje, dojde k cenovému poklesu, na který bude nabídka reagovat omezením nabízeného množství, nižším využíváním výrobních kapacit. Jestliže dojde ke zvýšení koupěschopné poptávky, bude následovat cenový vzestup, jehož rozměr je závislý na délce období, ve kterém pohyby sledujeme.

Žádné komentáře:

Okomentovat