Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5.8.1 viz.skripta-příklad pekárny

V tomto příkladě pracujeme s absolutní výší zisku, avšak s vědomím, že v běžném hospodářském životě firma zpravidla neprokazuje svou prosperitu ziskem v absolutní výši, ale ziskem relativním (procentním), poměřovaným k nákladům. Také zde nebereme v úvahu např.zdanění a platné účetní předpisy.

5.9 Firma v rozdílných tržních strukturách

Tržní strukturu rozumíme tržní strukturu odvětví.

Odvětví = větší či menší skupinu firem (výjimečně také jednu firmu), které prodávají určitý, úzce nebo šířeji vymezený statek, tj.výrobek nebo službu.

!!!Typy tržních struktur (viz.tab.5.5, str. 132)!!!
Při určování typu tržní struktury není rozhodující velikost podniků, nýbrž počet subjektů na příslušném trhu.

Jde-li o stranu poptávky, tak v případě monopolu hovoříme o monopsonu a oligopolu o oligopsonu.

Žádné komentáře:

Okomentovat