= náklady, které byly vynaloženy v minulosti a které již naším současným rozhodnutím nezměníme a kterými bychom se proto neměli nechat ovlivňovat při našem současném rozhodování, nebo-li musíme se dívat do budoucna
(např.cesta autem z Ovy do OC – náklady psychické plynoucí z řízení a rizika, náklady na naftu, náklady na pořízení řidičského průkazu a koupě auta...toto jsou prostě utopené náklady ať pojedu či ne)
5.7 Příjem firmy
Ještě důležitější než fyzický produkt používaných výrobních faktorů je příjem firmy z prodeje produktu – tržby. Velikost příjmu má význam pro výši zisku firmy (zisk = příjmy firmy – náklady).
Příjmy firmy představují sumu peněžních prostředků, které firmě plynou z prodeje její produkce.
Produkt má fyzickou podobu (metry, litry, tuny, ...).
Příjem má peněžní podobu.
Musím říct, že některé pojmy jsou opravdu povedené.. Podle tohoto výrazu- utopené náklady, hned vím o čem je řeč.
OdpovědětVymazatJinak v angličtině je to Sunk Costs