Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

(5.29) Určení optimálního rozsahu produkce fy v DK

Když Q1, tak , tzn. že každou nevyrobenou jednotkou daného statku se firma připravuje o zisk ve výši rozdílu mezi MC, tzn. že nachází-li se firma před bodem QE, může zisk zvýšit rozšířením produkce.
Když Q3, tak , tzn. že si tím fy působí ztrátu ve výši rozdílu MR a MC, tzn. že nachází-li se firma rozsahem produkce za bodem QE, může zvýšit svůj zisk omezením produkce.
Když QE, tak , tak jde o efektivní rozsah produkce, nepůsobí zde žádné podněty k rozšiřování nebo omezování produkce. Toto „zlaté pravidlo“ MC=MR se používá k určení efektivního rozsahu produkce fy při rozboru chování fy ve všech 4 typech tržních struktur.

5.10.3. Křivka nabídky firmy (5.30)
Za jinak stejných podmínek firma při rostoucí ceně svou produkci zvyšuje, při klesající ceně ji snižuje.
Křivka MC určuje, jaký objem produkce bude firma při dané ceně vyrábět a nabízet, tzn. že nabídkovou křivku firmy v DK je křivka jejich MC. Horní bod S křivky firmy je dán stávající výrobní kapacitou. Dolní bod se určuje složitěji.

Žádné komentáře:

Okomentovat