1) Přímý dovoz – představuje přímé obchodní spojení mezi zahraničním výrobcem a tuzemským spotřebitelem bez použití obchodních mezičlánků, tj. prostředníků.
2) Nepřímý dovoz – tuzemský dovozce nakupuje pro tuzemského výrobce v zahraničí suroviny.
Reexport – reexportéři nakupují zboží v cizině a prodávají ho do třetí země.
Reexport může být -
1) Přímý – reexportér koupí zboží v cizí zemi, prodá ho a dá přepravit do jiné cizí země, aniž by zásilka vstoupila do země reexportéra.
2) Nepřímý – reexportér doveze v zahraničí nakoupené zboží do své země a odtud je vyveze do jiné země.
Dovozní (importní) obchody – To co je pro tuzemského vývozce exportním obchodním případem, představuje pro zahraničního importéra dovozní obchodní případ, a opačně. Každá dovozní obchodní operace je proto zároveň pro druhou stranu vývozní operací. Z toho tedy vyplívá, že průběh dovozního případu se obchodně odvíjí jako vývoz. Proto také u dovozců je nutno počítat s tím, že pro jejich úspěšnou realizaci je nutno mít velké množství odborných znalostí a zkušeností.
Dovozní obchod má tyto fáze –
1) Příprava dovozního obchodu: importní marketing, volba partnera
2) Uzavření kupní smlouvy: poptávka, objednávka, financ dovozu
3) Plnění kupní smlouvy: převzetí zboží, placení
Žádné komentáře:
Okomentovat