Před uzavřením kupní smlouvy je třeba si vyjasnit tato otázky:
1) Co se má koupit
2) Kolik se má koupit
3) Kdy se má nakoupit
Jestliže známe odpovědi na tyto otázky, musíme se rozhodnout, s kým uzavřeme kupní smlouvu. O možnostech nákupu a o svých obchodních parterech musíme proto získat co nejvíce informací.
Tyto informace můžeme rozdělit do dvou skupin.
1) Informace o obchodních partnerech již existují – O obchodních partnerech, které známe a se kterými spolupracujeme, vedeme účelovou evidenci.
2) Informace o nových obchodních partnerech – Informace o nových obchodních partnerech se získávají nejčastěji formou poptávky, tj. výzvy k poskytnutí informací. Rozlišujeme dva druhy poptávky:
A) Obecná poptávka, při které se získávají informace formou prospektů, katalogů atd.
B) Speciální poptávka, při níž se získávají konkrétní informace.
Poptávka se může uskutečnit:
1) Ústně
2) Písemně
Nabídka
Nabídka je dopis adresovaný případnému zájemci, ve kterém se nabízí zboží nebo služba. Rozlišujeme nabídku vyžádanou a nevyžádanou.
Vyžádaná nabídka - je odpověď na předchozí poptávku.
Nevyžádaná nabídka – Prodávající rozesílá nabídky bez předcházející poptávky. Nabízí své výrobky nebo služby širokému okruhu možných zájemců, aby co nejvíce prodal.
Žádné komentáře:
Okomentovat