nakupuje výrobky za účelem jejich prodeje zejména maloobchodu nebo jiných organizacím.
Výhody:
- široký sortiment od mnoha výrobců
- velkoobchody šetří čas i dopravní náklady odběratelům – velkoobchod je blíže než výrobce
Zásadní nevýhoda:
- jako zprostředkující článek zvyšuje cenu pro konečného zákazníka
Typy velkoobchodů:
- tradiční velkoobchod – zboží nakoupí a na fakturu jej prodává zejména maloobchodu
- Cash-and-Carry - prodává zboží výhradně při platbě v hotovosti, nezajišťuje dopravu, tu si musí zajistit sám zákazník (MAKRO)
- komisionáři – zboží nekupují do svého vlastnictví, ale pouze ho přebírají na základě komisionářské smlouvy.
Za prodané zboží obdrží sjednanou provizi, neprodané zboží vrátí dodavateli výhodou je tedy velmi malá míra rizika.
Žádné komentáře:
Okomentovat