Ať je základní cena stanovena jakoukoli metodou, vždy platí, že psychologický efekt srážek a slev je velmi významný – poptávka
výrazně vzroste.
Používá se např.:
• skonto = srážka např. při platbě v hotovosti
• množstevní rabat = sleva při koupi velkého množství
• sezónní slevy = nákup zejména oděvů, bot,… mimo sezónu
Také některé „finty“ uplatněné při stanovení ceny prokazatelně významně ovlivňují kupní rozhodování zákazníka.
Patří sem např.:
• ceny končící číslicí „9“ – naše podvědomí je vnímá jako nižší
• cenové řady – zde je výhodou zejména velmi snadná orientace zákazníka, kterému se velmi snadno a příjemně nakupuje (např. v
prodejně hudebních CD vytvoříme cenové řady za 159.- Kč, 229,- Kč, 319,- Kč, 409,- Kč,…)
Žádné komentáře:
Okomentovat