Je nejjednodušší způsob stanovení ceny.
Cenu můžeme volit buď:
• vyšší než konkurence
- především u značkového zboží
• nižší než konkurence
- počítáme s tím, že tím získáme hodně zákazníků a i při nižším zisku z jednoho kusu bude tedy celkový zisk vysoký.
Je nutno pečlivě vážit, kdy tuto metodu použít, protože např. u zboží vysoké kvality může nižší cena budit u zákazníka dojem
nižší kvality
• stejná jako konkurence
- domníváme se, že zákazníky získáme „necenovou konkurenční výhodou“ – např. lepší reklamou
c) Cena podle hodnoty vnímané zákazníkem (Customer kastm zákazník )
Používá se u značkového zboží mimořádné kvality (exkluzivní zboží) – předpokládáme tedy, že daný produkt uspokojí potřeby
zákazníka opravdu mimořádným způsobem.
Žádné komentáře:
Okomentovat