Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Hlavní rysy bankovních produktů (jejich cena, konkurence, systematizace)

Bankovnictví patří do služeb nemateriální povahy  pro naprostou většinu bankovních služeb je charakteristickým rysem to, že pro jejich hodnotu jsou naprosto rozhodující nemateriální faktory:


nehmotný charakter  z něj vyplývají 3 vlastnosti:

produkty není možné skladovat (nelze je mít do zásoby, ale banka je musí nabídnout , vysoké fixní náklady

jsou abstraktní (vysoká částka na propagaci, reklamu)

nejsou patentovatelné

dualismus – jednotlivé bankovní produkty jsou spojením:

a) hodnotové stránky – tato stránka je dána finančním objemem produktu

b) věcné stránky – charakterizována jako výsledek působení personálních,

technických a materiálních faktorů, můžeme ji vyjadřovat počtem

jednotlivých produktů

vzájemná propojenost a podmíněnost

vyplývá z toho, že některé produkty nemohou existovat jeden bez druhého, např. platební styk nelze provádět bez založení bankovního účtu

pro banku je důležitá ze dvou hledisek:

zohledňování při tvorbě struktury nabízených produktů, např. pokud k BÚ nedostane platební kartu  pak o něj nemám zájem

při stanovení cen jednotlivých produktů (poplatek za balík produktů je výhodnější než za jednu službu)

Žádné komentáře:

Okomentovat