Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zákazníci - přímého bankovnictví

1.4 Zákazníci
Přímé bankovnictví je fenoménem posledních několika málo let. Jeho služby jsou natolik pohodlné a flexibilní, že si na ně začíná přivykat stále větší počet majitelů bankovních kont. Rozsah přímého bankovnictví se tak jednoznačně stává jedním z rozhodujících faktorů pro výběr vhodného peněžního ústavu.
Z marketingového průzkumu, jenž si dala zpracovat Expandia banka (nyní E-banka) – první domácí banka, jež se vydala výhradně cestou přímého bankovnictví, vyplývá, že jeho nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku mezi 20 až 45 lety, se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním a měsíčním příjmem 6000 Kč na jednoho člena domácnosti. Necítí se být svázáni s určitým peněžním ústavem, pokud někdo jiný dokáže uspokojit jejich náročné potřeby, neváhají a využijí jeho nabídky. Pro tyto zákazníky není podstatná výše úroku, kterou banky na jednotlivých účtech a termínovaných vkladech nabízejí, ani možnost získání úvěru.
Klíčová tak zůstává dostupnost a přístupnost jednotlivých technologií a nabídka služeb s nimi spojených. Zde je zřejmé, že počítačové bankovnictví se mezi obyvatelstvem bude rozšiřovat postupně. Počítače stále ještě nejsou ve většině domácností běžným prostředkem. Pokud už jimi disponují, zpravidla nejsou napojeny na internet nebo jiný komunikační prostředek. V případě napojení pak může odrazovat struktura nákladů, kam se vedle samotných bankovních poplatků musí zakalkulovat i poplatky na využívání telefonních linek.
Při komunikaci prostřednictvím modemu je třeba počítat s často pomalým spojením včetně toho, že požadovaná služba nemusí být kvůli přetížení linek dostupná. Poplatky však i v těchto případech nabíhají. Větší rozmach u obyvatel zjevně zaznamená telefonické bankovnictví, jež je nevíc z hlediska obsluhy a přístupu i jednodušší a lépe pochopitelné.
U firem je situace poněkud jiná. Počítač vlastní většina z nich. Napojení do sítě, respektive instalace softwaru není rovněž většinou problém. Zvážení, zda jít cestou přímého bankovnictví, závisí na řadě faktorů, z nichž mnohé s produkty přímého bankovnictví bezprostředně nesouvisí. U klasických bank mají mnohdy firmy dlouholeté vztahy, možnost snadnějšího přístupu k úvěru, akreditivům, zárukám apod.

Žádné komentáře:

Okomentovat