Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozdíly mezi marketingovou strategií pro produkty a pro služby.

Služba je jakákoli činnost, kterou může jedna strana nabídnout druhé, která je naprosto nehmatatelná a nevytvoří při nákupu žádné nabyté vlastnictví. Je nehmatatelná a poskytnutí služby i její spotřeba probíhají najednou.

Na rozdíl od výrobků mají služby specifické vlastnosti :
- nehmatatelnost (nelze si je předem prohlídnout, ochutnat, poslechnout…)
- nedělitelnost (výroba a spotřeba najednou)
- proměnlivost variabilita (kvalita není homogenní ale závislá od podmínek, místa a osoby poskytovatele)
- pomíjivost (nelze je skladovat, kolísá li poptávka, objevují se problémy –výplatné termíny certifikátů)
- nemožnost je patentovat (zejména bankovní služby nelze patentovat, výjimkou je složení některých akciových indexů a na ně znějící finanční instrumenty
- dualismus (produkt služby je spojením hodnotové i věcné stránky – hodnotová stránka je finanční objem v peněžních jednotkách, věcná stránka je výsledek působení personálních, technických a materiálních faktorů a můžeme ji vyjádřit počtem produktů.. ale náklady úvěrového případu jsou shodné bez ohledu na výši úvěru…

Žádné komentáře:

Okomentovat