Strategie je soubor akcí, které bude banka v budoucím období realizovat za účelem dosažení dlouhodobých cílů při využití konkurenčních výhod.
Tato fáze zkoumá analýzou mezer (gap analysis) do jaké míry podporují silné stránky a příležitosti cíle banky. Podobně se zkoumá i vztah k hrozbám a slabým stránkám.
Každá z variant strategie je posuzována z hlediska zdrojů (finan., lidské, materiální) a z hlediska přínosů ekonomických a dalších.
Volba typu strategie vychází z ANSOFFOVY MATICE (str.29 BS), kde :
Kombinace Současný produkt + současný trh ; nový produkt současný nebo nový trh a nový produt+nový trh ; nám dává základní strategie :
- penetrační (pronikání na trh) současný produkt i trh
- inovační (zdokonalování produktů) nový produkt, současný trh
- posilovací zaměření (upevňování pozice) současný produkt nový trh
- diverzifikační zaměření (rozšiřování trhu) nový produkt i trh
Kromě uvedených základních strategií jsou nejčastěji používané tyto standardizované strategie :
- růstu, vedoucího postavení, konsolidace, ozdravění, diverzifikace, specializace, kooperace, fúze, prodeje firmy, likvidace
východiska mohou být zaměřeny na : trh ; hospodaření banky ; organizaci a řízení ; personalistiku ; informatiku ; apod.,
5./ Formulace strategického plánu na základě zvolené varianty.
Zpracování strategického plánu na období zpravidla 3-5 let.
K účelu určení časových dimenzí a podmínek slouží :
- střednědobý obchodní plán (cca 3 roky, způsob realizace cílů za banku jako celek a za jednotlivé komerční jednotky)
- taktický obchodní plán (konkrétní cíle pro banku i jednotky do 1 roku, součástí jsou rozpočty)
Žádné komentáře:
Okomentovat