Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Písemná komunikace

Písemná komunikace
písemné dokumenty by měly splňovat alespoň jeden či dva ze tří základních nároků
1) informovat
2) požadovat či přesvědčovat
3) budovat pověst firmy
nákladná na čas i námahu

Doporučení
- řádně promyslet, analyzovat příjemce (zda 1 nebo více osobám, jaká bude reakce, jaké informace příjemce potřebuje,..)
- dokument připravit vizuálně zajímavý, lákavý, zkontrolovat po jazykové stránce a zda působí v duchu pozitivních obchodních sdělení
o má formu dopisů, e-mailů, faxů,...
o podpora jednotné komunikace – vznik formulářů, které usnadňují práci

Komunikace organizace jako celku
1. vnitřní
- je třeba zajistit formální informační toky mezi odděleními, divizemi, kancelářemi,.., ale umožnit a do určité míry také řídit neformální setkávání zaměstnanců
- dva základní faktory způsobující rozdíly ve výkonnosti:
a) komunikační centralizace – přímé vazby
b) komunikační centralizace útvarů – nepřímé vazby

2. vnější
- ze dvou úhlů
a) povinná – je dána zákonem
b) dobrovolná – vztahy s veřejností; měla by být soustavná a přiměřená

Žádné komentáře:

Okomentovat