Marketingový mix-místo
Marketingové distribuční cesty:
Úrovně:
1) bezúrovňová je tvořena cestou od výrobce k zákazníkovi (výroba nábytku)
2) jednostupňová je tvořena cestou od výrobce maloobchodník zákazník
3) dvojstupňová výrobce velkoobchodník maloobchodník zákazník
4) vícestupňová výrobce velkoobchodník 1 velkoobchodník 2 …….. maloobchodník zákazník
Systém řízení velkoobchodu
zahrnuje veškeré činnosti spojené s prodejem zboží nebo služeb těm, kdo je prodávají dále nebo těm, kteří je potřebují pro obchodní účely.
Druhy VO:
1 přístupní velkoobchodníci:
a) poskytující plné služby (poskytuje dovoz, skladování, ale také fin. –úvěry)
b) s omezenými službami (prodej za hotové Cash & Cary)
2 dohodci, zástupci – do-3 osoba, nezastupuje výrobce ani zákazníka, za-zastupuje přímo výrobce nebo zákazník
3 pobočky a kanceláře výrobců – p-jsou něco většího mají sklady, dodávají z nich i zboží, k-nemají distribuční sklady, je tam obchodní zástupce
4 různí velkoobchodníci – družstva výrobců, zásilkový velkoobchodníci
Žádné komentáře:
Okomentovat