Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Identita - tři úrovně

tři úrovně
1) vnímatelné atributy – to, co působí na pracovníky uvnitř firmy i okolí; symboly, styl oblékání, styl komunikace v podobě oslovování, uspořádání kanceláří, firemní rituály (oslavy výročí)
2) pravidla jednání – částečně vědomá a do jisté míry ovlivnitelná; zažité hodnoty se projevují ve vztahu k zákazníkům, zaměstnancům, konkurenci, riziku, podnikatelským zásadám
3) základní životní představy – vznikají spontánně a jsou více méně nevědomé

dva krajní přístupy:
a) má kulturu – institucionalizace, formální přístup
b) organizace je svébytnou kulturou – zakořeněná a zažitá

Základní rysy zdravé kultury
- základní principy podnikové kultury vychází z podnikatelské strategie
- jsou vytvořeny podmínky pro fungování pracovníků jako týmu uvnitř firmy
- nepotlačovat kritiku
- identifikace pracovníků s podnikem
- používání měkkých metod

Žádné komentáře:

Okomentovat