Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Identita organizace

Identita organizace
- odlišnost od konkurence (produkty homogenní – služby odlišné)
- přechod k měkkým faktorům – oprošťování od příkazů, využívání „řízení vlivem“

Základní pojmy
Kultura organizace – je jednak souhrnem zvyklostí, symbolů, rituálů a ceremoniálů užívaných v organizaci, jednak souhrnem zásad, přístupů, norem a hodnot v organizaci sdílených a udržovaných jako obecné vzorce chování, jednání a vystupování

Etika – mimozákonná doporučení ve věci mravních hodnot a lidského jednání, která vycházejí ze zvyklostí dané společnosti

Etický kodex – dokument stanovující základní principy etického chování

Image – obraz, prestiž,, představa spotřebitele

Komponenty identity a image organizace
Identita organizace je určována pěti základními faktory
1) design – vizuální a zvukové atributy uplatňované jako součást loga organizace
2) kultura – komplex hodnot, norem, zvyků a obyčejů, které jsou směrodatné pro chování, jednání a vystupování všech členů organizace
3) chování – dominantní úloha přísluší manažerům, to, co stanoví
4) komunikace – zpřístupnění pravdivých informací
5) produkt – tvar, vnější styl, obal,..

Identita – materiální i nemateriální dimenze, projevuje se vně i uvnitř; to, co odlišuje firmu od ostatních
Image – odraz v očích zákazníků a okolí; vznikají dlouho, ale rychlá ztráta

Kultura organizace
- tvoří ji jednání, které lidé nevědomky prosazují
- odrazem lidských dispozic lidí
- setrvačná, nelze přikázat změnu, strukturovaná

Žádné komentáře:

Okomentovat