Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Finanční analýza pomocí poměrových ukazatelů obvykle probíhá v těchto krocích:

- výpočet poměrových ukazatelů
- srovnání poměr. ukazatelů s odvětvovými průměry
- hodnocení poměrových ukazatelů v čase (trendová analýza)
- hodnocení vzájemných vztahů mezi poměrovými ukazateli (v USA – Du point, u nás – pyramidová soustava)
- návrh na opatření (odhadujeme slabá a silná místa) – analýza SWOT
Trendová analýza

Dává okamžitý obraz o podniku, o jeho postavení v rámci odvětví, postrádají však časovou dimenzi.

5.2 FINANČNÍ PLÁNOVÁNÍ

Finanční plánování má za úkol zajistit splnění podnikatelských cílů podniku, zajistit jeho finanční zdraví a stabilitu. Dlouhodobé cíle podniku zajišťují dlouhodobé finanční plány (rozpočty), především rozpočet finančních zdrojů a potřeb (plánují se výnosy, zisk, rozdělení zisku, potřeby zajišťující splnění dlouhodobých cílů atd.) Dlouhodobé rozpočty jsou zajišťovány prováděcími (ročními) finančními plány.

Žádné komentáře:

Okomentovat