Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- substanční metoda se vypočítá:

Souhrn majetkových hodnot potřebných pro další podnikání
+ Výnosy z prodeje vedlejšího majetku
= Substanční BRUTTO hodnota majetku
- Hodnota závazků a dluhu
= Substanční NETTO hodnota

- substanční hodnotu podniku může podnik nahradit oceněním pomocí metody výnosové hodnoty podniku (je to snadnější metoda)
- není však prokázáno, že tento postup je lepší a přesnější, ale každopádně je to snadnější metoda
- problémem u obou metod je určení nemateriálních statků
- např. ocenění tzv. GOOWILLu = rozdíl mezi substanční hodnotou a cenou za kterou bude podnik ve skutečnosti prodán
- vliv na zvýšení prodejní ceny může mít např. Management, kvalitní personál, dlouhodobé kvalitní obchodní propojení, efektivní organizace podniku, atraktivnost výrobní prognózy, vhodnost umístění,…
- GOODWILL může být nejpodstatnější a nejlépe hodnocenou částí podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat