Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

- snahou ocenění je nalézt tržní hodnotu podniku

- tržní hodnota podniku je prakticky odhad názoru příslušného trhu
- majitel má individuální pohled na hodnotu podniku, který odráží i vizi budoucnosti podniku  lze koupit levně podnik, protože vize předchozího majitele byla negativní nebo naopak
- hlavní důvody oceňování:

ý z iniciativy vlastníků
ü obchod s podnikem
ü oceňování za účelem získání vlastního nebo cizího kapitálu
ü oceňování pro potřeby rozhodování v různých fázích života podniku
ü oceňování při uvádění akcií podniku na trh

ý nezávislé na vůli vlastníků
ü oceňování podniku pro potřeby spoluvlastníků
ü oceňování pro daňové účely
ü oceňování pro poskytování nebo získávání úvěrů

- oceňování z hlediska potřeb podnikatele má 2 stupně:
2) podnik se oceňuje sám o sobě
3) oceňování z hlediska záměrů, které by měli být uskutečněny v budoucnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat