1) analýza finančních a investičních možností podniku
2) promítnutí budoucích důsledků současných rozhodnutí s cílem vyhnout se budoucím překvapením
3) volba určitých alternativ
4) měření výsledné výkonnosti finančních plánů v porovnání se stanovenými cíly
- informace potřebné pro finanční plánování získává podnik z vnitřních zdrojů, ale i z vnějších zdrojů
- cílem je zamezit napětí v likvidních prostředcích podniku
- finanční plánování nachází číselnou podobu ve finančním plánu
- základními prvky finančního plánu jsou:
• proforma (účetní výkazy, rozvaha, výsledovka, cash flow)
• plány z hlediska kapitálových výdajů
- vlastní finanční plán má specifickou podobu ve formě podnikatelského záměru
- je formulován minimálně na 1 rok, běžně ale na více let dopředu (dále se člení na měsíce)
- pokud je finanční plán sestaven zodpovědně, potom umožňuje managementu provést včas a dopředu realokaci přebytečných peněz nebo dodatečné získání peněžních prostředků
- existují 3 základní požadavky na efektivní finanční plánování:
• existence prognóz
• hledání optimálního finančního plánu
• Průběžná aktualizace finančního plánu
Žádné komentáře:
Okomentovat