řada firem se v první řadě snaží uspokojovat personální potřeby z řad vlastních zaměstnanců (firma zaměstnance již zná, ví,co od nich může očekávat nebo v čem se musí pracovník rekvalifikovat)
neexistují zde obecně platné způsoby výběru vhodných zaměstnanců
zcela specifickou skupinou zaměstnanců jsou samotní manažeři; jednou z možností, jak získat kvalitního manažera je přijmout absolventa určitého oboru a typu školy a tohoto perspektivního pracovníka si takzvaně „vychovat k obrazu svému“
existují specializované poradenské firmy, které mohou uchazeče o zaměstnání pověřovat rozličnými texty a snižovat rizika pro zaměstnavatele
ZVYŠOVÁNÍ KVALIFIKACE, REKVALIFIKACE
- ne vždy je potřeba s novou prací hned přijímat nového pracovníka; často stačí u stávajících zaměstnanců pouze zvýšit nebo změnit kvalifikaci
kvalifikace – znalosti, dovednosti a návyky, které využívají při práci
proces zvyšování kvalifikace:
I. fáze – stanovení reálné potřeby zvýšení kvalifikace
II. fáze – vlastní zvýšení kvalifikace
III. fáze – vyhodnocení výsledků
Žádné komentáře:
Okomentovat