Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

motivy splynutí:

- horizontální - úspory z rozsahu výroby
- vertikální - získání kontroly a úspory z vertikální integrace, zjednodušení koordinace a administrativy
- konglomerátní - rozdělení rizika do navzájem nesouvisejících oborů (princip portfolia)
ekonomický zisk - hodnota firmy po fúzi nebo akvizici bude vyšší (nutno odečíst náklady na splynutí)
úspěšnost - nejméně problematický je podnik, který tvoří 1/3 – 1/2 jádra fúze nebo akvizice
jde o propojení výroby, řízení a účetnictví, úspěšnost 50 : 50, pro vyhodnocení nutno sledovat alespoň 3 roky
fúze a akvizice je výhodnější pro firmy, které se prodávají (kupujícímu se přínos fúze neprojeví na ceně akcií, konkurence na straně podavatelů nabídky na fúzi)

Strategické aliance
- poměrně nízká úspěšnost fúzí nutí podniky hledat jiné formy spolupráce s partnery  strategické aliance
- využití komplementárních (doplňkových) schopností partnerů (slabé stránky jednoho kompenzovány silnými stránkami druhého)
- využívat trhy, podílet se o riziko a zabránit převzetí nepřátelskou firmou

Žádné komentáře:

Okomentovat