Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nejrozšířenější formy uspořádání prostoru pro zákazníka:

1. třízónové uspořádání
- informační zóna – zde probíhá 1. kontakt se zákazníkem kde jsou mu podávány
informace obecného charakteru a popř. jsou mu vydávány
propagační materiály banky.
- pokladní zóna – zajišťuje veškeré finanční a směnárenské operace, jejich počet je
různý. Některé pokladny mohou být pro výběr jiné pro příjem.
- poradenská zóna – zde se poskytují speciální informace individuálního charakteru a
bývá umístěna mimo 2 předchozí zóny, vyžaduje diskrétnost.
2. servisní centrum
Dnešní trend, kdy se jedná o jednozónový model, který se využívá v případě organizačního uspořádání podle klientů. Klient přichází ke svému bankovnímu poradci, do svého centra. U nás se využívá u VIP klientely.

3. dvouzónové uspořádání
Tradiční forma využívaná už dávno v minulosti, kdy vedle sebe existují zóny přepážek a zóny pokladen. U přepážek se obchody uzavírají u pokladen pak probíhá peněžní operace, ale od toho se upouští.

Žádné komentáře:

Okomentovat