TR = P.Q TR=celkový příjem (total revue)
Chyba když si myslíme že zvýšením ceny dosáhneme zvýšení TR. Závisí to na míře, kterou se mění poptávané množství se změnou ceny.
Jestliže se cena zvýší o 10% a poptávané množství poklesne o méně než 10%...příjem z výrobku se zvýší.
Jestliže se cena zvýší o 10% a poptávané množství poklesne více jak o 10%...příjem z výrobku se sníží a výdaje spotřebitelů na nákup tohoto výrobku, které jsou zároveň příjmem prodávajícího, se sníží.
Míru reakce spotřebitelů měří cenová elasticita poptávky.
Vztah mezi cenovou elasticitou poptávky a celkovým příjmem (TR) (viz tab. 4.4)
Vztah mezi cenovou elasticitou poptávky a mezním příjmem (MR), tzn. změna celkového příjmu při změně poptávaného množství o jednotku (viz.graf 4.18)
MR>0 když /E/ > 1
MR<0 když /E/ < 1
MR=0 když /E/ = 1
Žádné komentáře:
Okomentovat