Vývozní operace
předcházejí vývozu, ZO se liší od VO – jiné normy, tradice, požadavky, charakter a struktura potřeb
1) PŘÍPRAVA
průzkum: teritoriální, komoditní a technický, cenový (daně, cla, marže, provize, služby), připravenost podniku
(organizace, výroba, financování), možných zákazníků a představa o cenových možnostech, propagace
výběr vhodného státu – informace o odběratelích, konkurenci, dovozní předpisy, obyvatelstvo, kupní síla a kapacita trhu,
náboženství, dopravní infrastruktura, bankovní systém
získáme od české obchodní a průmyslové komory, bank,výzkumných ústavů, odborné literatuře, výstavy, cesty
vývozní marketing – obchodní politika: zboží – kvalita, předpisy, zvyklosti, balení;
ceny – ze situace na trhu, obchodní N (pojistné, skladné, doprava, clo);
způsob prodeje – vlastní obchodní sítě, služby specializované organizace, vlastní
výrobní firma v zahraničí, podnik se zahraniční činností
akvizice – získání trhu, rozšíření odbytu; předběžná kalkulace – základ cena na trhu, náklady, zisk; nabídka – druh zboží,
kvalita, množství; dod. lhůta, podmínky; platební podmínky, cena; platnost nabídky; všeobecné prodejní podmínky
Žádné komentáře:
Okomentovat