Nestejný přístup různých subjektů k informacím všeho druhu, v bankovnictví je asymetrie velká, může mít větší negativní dopady, to je jeden z důvodů provádění BRaD.
Informace o bance:
vedení banky a vlastníci – nejlepší přístup k informacím
CB a instituce dohledu
jiné banky
kapitálový trh, ministerstvo financí
klienti – nejhorší přístup k informacím
Systém dohledu napomáhá získávat ověření informací mimo povinné z účetních výkazů, ročních zpráv... I tyto informace nejsou zcela veřejné, u menších problémů bank je snaha zamezit run na banku.
3. Pokles zprostředkování bank
projevuje se v poklesu podílu bank na zprostředkování finančních transakcí v ekonomikách a přelévání jeho části do nebankovních subjektů, pojišťovny, penzijní fondy, podílové a investiční fondy.
Pro CB nežádoucí tendence, omezuje možnosti vlivu měnové politiky (emise peněz nebank. subj.). Z pohledu klientů pozitivně ovlivňuje kvalitu a efektivnost bank.
Banky je možno zvýhodnit pojištěním vkladů, zákazem primárních vkladů mimo banky, lze očekávat obcházení těchto pravidel.
Proces poklesu zprostředkování bank je v současnosti nevyhnutelný, logicky vyplývá požadavek stejné úrovně regulace bankovních i nebankovních subjektů.
Žádné komentáře:
Okomentovat