Vzácnost – omezená dostupnost statků. S technickým rozvojem, zvyšováním klasifikace apod. se zvyšuje množství a snižuje se jejich vzácnost.
Vzácnost je vyvolávaná nutnost volby. Volba by měla být taková, aby přinesla co největší užitek. Celkový užitek roste s růstem statků, ale užitečnost každého konkrétního statku a služby při další spotřebě postupně klesá.
Užitek, který přináší poslední přidaná jednotka se nazývá mezní (hraniční) užitek.
VÝROBKY A ZBOŽÍ
Výrobek – je výsledek činnosti firmy. Z hlediska marketingu je výrobek chápán jako hmotný statek, ale i jako služba. Je brán se všemi okolnostmi s ním spojenými a je to vlastně řešení určitého problému spotřebitele. Mluvíme proto o totálním výrobku. Má tři vrstvy: 1. vrstva – jádro – užitná hodnota
2. vrstva – obal, design, kvalita, styl
3. vrstva – záruka, instalace, servis, úvěr, dodávka
Žádné komentáře:
Okomentovat